30 juni 2018

Sundsvall, dag 2

Fattar faktiskt inte riktigt vem som kom på upplägget med att lag Small och individuell Small skulle gå parallellt på två banor (samma för de andra storlekarna också). Är det något man vill se så är det ju just den egna storleken och hur kul är det att känna stress över om loppen ligger för nära varandra eller till och med krockar? Två banor i huvudet har jag haft många gånger eftersom jag har haft hundar i olika storlek men alla har inte haft det så och då kan just en sådan sak kännas jobbig på ett SM. Jag menar absolut inte gnälla men önskar nog inte att detta upplägg kommer tillbaka nästa år.

Även idag gick AjAjs individuella lopp först. Eftersom vi redan var kvalade till finalen kunde jag vara helt lugn när jag körde. Vi lyckades nolla även idag men tiden blev inte superbra. 14e plats tror jag. Skön känsla av att vi kan ändå. I de sammanlagda resultaten ligger vi nu på andra plats. Sjukt bra :). Inte för att det betyder något för imorgon går finalen och då börjar alla från början. Håll tummarna för mig och AjAj.

Lagloppet där hoppet var så stort började med en skitdisk med Winna. Jag ville bara gråta. Nellie och Catharina körde skolboksagility och lyckades nolla. Bra gjort. Anna och Zoe lyckades med ett litet missförstånd och råkade diska sig. Anna var lika ledsen som jag. Med AjAj var loppet betydelselöst, men om ni undrar så nollade vi det ändå :).

Svårt att känna glädje när det går åt skogen. Vi har dock jobbat på det med en riktig brakmiddag och druckit tröstvin.:):)

Inga kommentarer: