29 juni 2018

SM Sundsvall, dag 1

Vi började tävlingsdagen med att promenera till tävlingsplatsen. Väl på plats blev det lång väntan på veterinärbesiktningen. Alla hundarna fick OK-stämpel i rumpan.

AjAjs individuella lopp gick först. Lång klurig bana av Jocke Tangfeldt. Det kändes hur bra som helst när vi sprang. Löste svårighet efter svårighet. Fick andan i halsen när jag fick hunden på fel sida om mig efter näst sist hindret. Vi löste det tack och lov och nollade. Så sjukt nöjd. Fjärde plats och kvalade till finalen!! Otroligt roligt.

Lagloppet då? Winna nollade efter skrik och panik. Zoe gjorde ett fantastiskt lopp och nollade :). Nellie blev tyvärr diskad. Pressen blev stor när jag och AjAj gick in på banan. Jag jobbande sjukt noga på varje hinder men så tog orken helt slut och vi kom lite fel. Inte tillräckligt fel för en disk men en vägran med fem fel drog vi på oss. Strunt detsamma. Vi kom runt ( 7a tror jag.) Imorgon är vi med !!

Vi passade också på att göra en utflykt. Är ju kul att se något annat än bara tävlingsplatsen i Sundsvall. Utflykten gick till Södra Berget. Härlig utsikt från toppen av en skidbacke.

Inga kommentarer: