7 november 2017

Belgien, dag 5

Dags att åka hem igen men vi började med en god hotellfrukost i lugn och ro (har varit lite bråttom de andra dagarna). Vi gick också en hyfsat lång promenad med Ajaj.

Sedan åkte vi till ett shoppingcenter och kollade lite i affärer. Ajaj var måttligt road. Hänga på armen är liksom inte lika kul som att köra agility.

Han blev gladare när vi åt glass :).

Vi åkte mot Bryssel och flygplatsen. Skulle hitta någonstans att tanka på vägen. Kom fram till flygplatsen utan att ha tankat. Såg en mack på andra sidan vägen. Lyckades till slut ta oss dit. Nu var vi på väg åt fel håll. Hittade någonstans att vända tillbaka.

Körde fel vid en avfart och hamnade vid fel parkeringshus. Blev tvungna att betala två euro för att komma ut. Körde ut från flygplatsen igen för att kunna vända och hitta tillbaka till rätt avfart och p-hus för återlämning av bilen. Svettigt värre men till slut lyckades vi.

Vi var i alla fall ute i god tid och fick spendera flera timmar på flygplatsen. Shopping, mat och slösurfande blev det här. När vi skulle gå ombord och jag hade fått en plats längst in mot fönstret frågade jag snällt kvinnorna som satt bredvid om de kunde tänka sig att sätta sig ett steg inåt så att jag kunde sitta längst ut, men se det kunde de inte. Frågade även på nästa rad men det gick inte heller. Fick verkligen kämpa för att få ner Ajaj och flygburen under sätet men det gick till slut. Fick nästan lite panik över vart jag själv skulle få plats med benen men vi kom hem till slut.

Eller hem och hem, ja till Arlanda då förstås. Sedan väntade bussresan till Norrköping och bilfärden till Söderköping. Lade mig i sängen vid 01.30 och slocknade direkt.

Resan är över. Vi har haft ett roligt äventyr Ajaj och jag. Nu är Pia på gång att springa själv igen så jag tackar för lånet av lilla fantastiska hunden den här säsongen. Jag har älskat varje sekund ❤️

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem! Kände mig riktigt frustrerad, när jag läste om hemresan. Tack för att vi fått taga del av VM-äventyret./ Anna-Lisa