8 november 2017

KM i agility

Mycket agility nu. Idag dags för klubbmästerskap. Tre hundar på startlinjen. Winna först. Nollade hopploppet och tog ledningen. Arya sedan. Lite för svår bana för henne men vissa sekvenser var riktigt fina. Diskad. Och så Elvira. Nollad i mål, men jag såg att hon tog däcket fel, hoppade i ramen. Konstigt, men det var ett nytt däck och jag såg hur hon tvekade och inte riktigt visste vart hon skulle hoppa. Domaren såg det inte men jag kände inte att jag på ett KM ville ta någon eventuell placering på ett lopp som skulle varit diskat. Alltså disk.

Så agilityloppet. Arya körde återigen ett svajigt lopp med både bra och mindre bra delar och blev diskad. Winna behövde nolla för att vinna men hoppade balansen och gick ur slalom??? Jag petade in henne fel så det blev en disk. Kände mig lite besviken faktiskt. Elvira fick samma sorts fel som Winna men gick i mål med 10 fel.

Precis som förra året kändes det väldigt trevligt att ha KM en vardagkväll i LarsA-hallen såhär sent på säsongen. Det kommer vi nog fortsätta med.

Just nu känner jag mig lite agilitymätt faktiskt :). Och väldigt trött. Tack och godnatt!

Inga kommentarer: