5 november 2017

Belgien, dag 4

Sista tävlingsdagen, finaldagen. Och till finalen var vi alltså kvalade, trots en del frågetecken igår. Väldigt roligt!

Men innan finalen fanns det en chans till att kvala för dom som inte redan hade gjort det. Ett hopplopp som kändes kul och lite klurigt. Väldigt klurigt när det var Zenya jag skulle köra. Hon som helst bara vill gå vänsterslalom. Här fanns liksom inte den möjligheten. Just slalomet klarade vi faktiskt ut, men det fanns visst en del andra svårigheter också :). Diskade alltså.

Och så var det finalloppet. Det skulle avgöras på en agilitybana, vilket jag uppskattade. Tänker att vi har stabila kontaktfält vilket kan vara bra vid ett sådant tillfälle.

Banan hade en passage som var extra svår. Många fällor på extremt liten yta. Flera handlingsalternativ också. Jag funderade och funderade på hur jag skulle göra. Jag gjorde mitt val och vi gick in på banan.

Började dåligt med en tjuvstart. Inte för att det var något problem i just den här starten men tjuvstarter ger inte någon bra känsla. Sedan sprang vi rakt in i en av fällorna. Skit! DISKADE! Over and out. Vi sprang förstås vidare och jag försökte samla ihop mig men det gick inget vidare. Luften, laddningen hade liksom gått ut, så vi diskade oss igen och igen.

Diskade blev också svensk efter svensk. Kändes trist förstås men lite skönt att inte bara jag misslyckades. Någon svensk fick fem fel och sedan kom Enya och Party. De räddade den svenska äran med ett sjukt fint lopp som räckte till vinst. Heja Sverige!

Svenskt på prispallen idag:
Silver till mediumlaget Four Friends.
Guld till Linda och Zima i finalen klass 1 small.
Guld till Enya och Party i stora finalen small.

Grattis allihop!

Det stora äventyret närmar sig sitt slut. En natt kvar på hotellet. Imorgon åker vi och tittar runt lite innan flyget går hemåt vid 18-tiden.

Inga kommentarer: