3 november 2017

Belgien, dag 2

Laglopp idag. Det gick åt skogen. Disk i agilityloppet. Ajaj bestämde sig för att det var bättre att välja en egen väg än den jag visade :). Laget fick 15 fel och hamnade på sjunde plats. Endast ett helnollat lag säger kanske att banan inte var superlätt. 

I hoppklassen fick första hunden fem fel, andra hunden fick fem fel. Jag och Ajaj fick fem fel och sista hunden nollade. Långt bak i resultatlistan alltså.

Ajaj är lycklig oavsett resultat.

Och så var det Zenya då. En annan lånehund jag körde. Vi hade bara träffats vid ett tillfälle tidigare och testat att springa ihop i 30 sekunder ungefär. Hon funkar inte med samma typ av handling som de andra hundar jag kör så det var inte lätt. Vi diskade oss, inte så otippat kanske. Dock spelade det inte så stor roll för jag och en annan tjej från Sverige skulle ha kört lag tillsammans med två från USA, men de dök inte upp. Vi blev alltså bara två i laget och sprang utom tävlan. Ny dag imorgon med individuella lopp!

Inga kommentarer: