25 april 2015

Tranås dag 1

Glad C med Grappa :)

Inför den här tävlingshelgen saknade alltså Elvira två SM-pinnar, en av varje. Idag var det dubbla lopp dvs fyra chanser. Vi började med ett hindernollat hopplopp men fick en dålig tid och tidsfel pga min skithandling. Jag valde att göra något annat än jag hade gått på banvandringen och det var helt klart ett feltänk. Räckte inte till någon pinne.

Första agilityklassen var katastrof. Den var jättesvår och Elvira och jag var på varsin planet. Disk. Andra agilityklassen gick riktigt bra om hon bara inte hade hoppat kontaktfälten på balansen och a-hindret.

Sista loppet för dagen var en hoppklass och mina förhoppningar var inte stora, men vi satte den. Och ta mig tusan så hamnade vi på åttonde och sista pinnplats.

Nu saknar vi alltså en agilitypinne och det innebär att jag måste göra ett sista försök i morgon. En sista chans. Håll tummarna för oss!

Winna har gått bra. Visserligen två disk och ett lopp med fem fel men också ett riktigt bra agilitylopp som gav en tredjeplats. Jätteglad! Hade varit ännu lite gladare om inte tvåan hade tagit certet. Osis :)

Inga kommentarer: