26 april 2015

Tranås dag 2, helt i onödan

Jag släpade mig upp ur sängen vid 05-tiden imorse och funderade allvarligt på om jag verkligen var riktigt klok. Det hade ju varit så skönt att få sova några timmar till.

Men den lilla tävlingsdjävulen satt på axeln och viskade i mitt öra att jag minsann måste försöka ta den där sista pinnen. Och så fick det bli. Elvira och jag for ensamma till Tranås.

Helt i onödan skulle det visa sig. Två urflippade lopp, två feta diskar helt enkelt. Det var absolut inget fel på banorna men jag var väl helt värdelös och Elvira var inte det minsta förlåtande. Men hon var så lycklig ändå. Bara hon och jag iväg på äventyr. Kunde inte bli mycket bättre enligt henne. Min fina lilla Vira.

Så förskräckligt besviken kan jag inte säga att jag blev. Bara att gilla läget. SM ska vi ju till i alla fall med bästa laget och det ska bli jättekul. Nästa tävling börjar vi om igen. Nytt SM-kvalår och ny jakt på pinnar. Då siktar vi på SM 2016 :)

Inga kommentarer: