1 januari 2015

Mål för 2015

Vad har jag egentligen för mål för 2015 och hur ser jag till att jag når målen? Det är just i det där med att ha en plan för hur jag ska nå målen som jag brister. Jag tränar inte strukturerat och planerat. Jag fystränar inte mina hundar eller mig själv tillräckligt. Jag har för dåligt fokus. Jag älskar att tävla och vill gärna att det ska gå bra, men är alldeles för lat i vardagen för att verkligen lyckas. Jag tycker inte det är roligt att fila på detaljer i det oändliga. Det är väl därför jag t ex inte har några bra kontaktfält på någon av hundarna. Men huvudsaken är att vi har roligt tillsammans och att jag ställer kraven utifrån de förutsättningar jag ger mina hundar.

Elvira
Hon fyller åtta år i år och vi är där vi är. Hon fokuserar mer på mig än på hindren i agilityn. Hon lär inte sluta att hoppa mot mig när hon inte får tillräckligt snabb info om vad hon ska göra. Men hon älskar att köra agility och det gör jag med. Vi gör alltså det bästa vi kan och ser framförallt till att vi gör det med glädje. Har vi tur får vi även med oss en del resultat. Klart det vore roligt med cert. Klart det vore roligt med SM. Men det blir som det blir. Har funderat på att hoppa av laget, men inget är bestämt ännu. Vi får se vad vi kommer fram till. Kanske startar vi i rallylydnadens avanceradklass och om vi gör det vill vi förstås ha RLD A-titeln :)

Winna
Funderar på vad jag ska våga tro på här. I första hand är målet att få upp farten i agilityn ytterligare. Det behöver vi för att kunna klättra ännu lite högre i resultatlistorna. Ett annat mål är att förbättra kontaktfältet på balansen. Gör vi inte det är vi inte konkurrenskraftiga. SM vill vi till förstås. Individuellt i första hand. Hur laget kommer att se ut nästa SM-år är inte klart. I dagsläget har vi en hund som är skadad och även hundens förare. Hunden ska opereras i januari och efter det vet vi mera. I rallyn har vi kommit till mästarklassen. Jag hoppas vi ska kunna starta där och även få titeln RLD M. Dock har vi ett problem med momentet bärande av föremål. I dagsläget vet jag inte hur vi ska lösa det men det får väl bli ytterligare ett mål, att hitta en sådan lösning.

Men som sagt, det allra, allra viktigaste målet är att vi har roligt tillsammans, att vår vardag fungerar, att vi mår bra. Allt annat är bonus!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har en bra plan iaf, det är mer än jag har... Borde kanske sätta mig och fundera lite på mina mål med både hundar och mig själv!