3 januari 2015

Elviras lag SM-klart!!!

Jag är så glad! I många år har Elviras lag kämpat tillsammans, åkt hit och dit i Sverige och jagat placeringar för att få chansen att vara med på SM. Aldrig tidigare har vi lyckats, men så plötsligt hände det.

När vi klev in på planen idag saknade vi en SM-pinne och viljan att lyckas var oerhört stark. Problemet är att vi sällan lyckas när vi vill för mycket. När så vårt första ekipage gick in och satte en nolla tändes hoppet. Jag gick in som nummer två och nollade också. Det var med nöd och näppe kan jag lova. Elvira slirade omkring på den hala mattan men hon redde ut det. Spänningen var förstås stor. Vårt tredje ekipage drog på sig fel så pressen på fjärdemannen var stor. De gjorde också en kämpainsats som hette duga och nollade. Tre nollor alltså och en helt fantastisk förstaplats. SM-klara!!! Vi var så lyckliga allihop!

I agilityklassen kunde vi gå in och köra helt avslappnat och utan förväntningar på resultat. Själv kände jag bara att jag ville ta det så försiktigt som möjligt så Elvira inte skulle halka alltför mycket. Vi vill ju inte ha några onödiga skador. Jag ville också sätta kontaktfälten. Det gick bra och vi hindernollade men fick tidsfel. Det fick även mina lagkamrater men trots det hamnade vi på andra plats och fick alltså en SM-pinne till. Otroligt!

Inga kommentarer: