16 november 2014

Vårgårda, dag 2

Efter en rolig tävlingsdag och en väldigt trevlig kväll igår hade det varit skönt med ganska många timmars sömn för att orka ta sig an en ny tävlingsdag. Så blev det inte. Ett brandlarm utlöste i vår barack och stod och ringde i flera timmar (ingen brand som tur var). Inte lätt att sova då. Många var vi som försökte hitta ett sätt att stänga av det utan att lyckas. Framåt morgonkvisten var det i alla fall någon som var lite smartare de flesta andra som lyckades. I vilket fall som helst var jag inte speciellt pigg imorse.

Elvira gick ut först med en hoppklass. Hon gick ok, men jag vek av för tidigt innan ett hinder och hon följde med och fick förstås en vägran. Sedan Winna på samma bana. Hon gick klart bättre än igår men en vägran även för henne. Blä på mig som inte visar bättre. Och ännu mera blä på mig som springer så sakta. För om jag inte springer fort verkar inte mina hundar heller kunna göra det. Nollat agilitylopp för Elvira men lite tidsfel. Så sista chansen med Winna, och sista chansen för den här helgen till den där efterlängtade SM-pinnen. Jag skärpte upp mig och vi kom nollade i mål. Det kändes bra men med nästan hela eliten på plats hade jag inte så stora förhoppningar om att det skulle räcka någonstans.

Det var så nära, så nära. Vi hamnade på fjortonde plats och gissa hur många SM-pinnar? Tretton! Suck. Nu måste jag nog anmäla till lördagens agilitylopp på hundmässan i Stockholm den 13 december. Ingen chans får gå förlorad ;). I alla fall har vi haft en riktigt rolig helg och vi kommer självklart tillbaka nästa år.

Inga kommentarer: