6 november 2014

Första snön, snooker och gambler

Imorse var det vitt och blaskigt ute. Då kändes det inte särskilt roligt att veta att många mil skulle avverkas på vägen under dagen. Först bara att ta sig från Söderköping till Norrköping med sommardäck. Det gick sakta, sakta på E22an så färden tog nog dubbelt så lång tid som vanligt. Jag blev alltså sen till samåkningsplatsen där jag skulle träffa min kollega.

Vi skulle till Nykvarn och turligt nog hade han hunnit byta däck på sin bil. Dessutom fyrhjulsdrift. Det gick åt för det var inte roligt på E4an heller. Vi blev sena till vårt möte men bättre sent än aldrig. Hemvägen gick klart mycket bättre och när jag sedan skulle åka till Borensbergs för hundkurs på kvällen funkade det även bra med sommardäck. Tack och lov.

På kursen fick vi lära oss snooker och gambler, vilket är två klasser som går på WAO (world agility open) och inget man kör till vardags. Kul att testa på något nytt men svårt! Kanske ska jag anmäla mig och Winna till WAO-uttagningarna i januari. Det är nog himla roligt.

Inga kommentarer: