14 september 2014

Nu är det nära

Vi kunde ha varit SM-klara idag, Winna och jag, om inte om.... Dvs om inte jag hade varit så förbannat klantig. Först agilityloppet, hon gick så bra! Inga hoppade kontaktfält, fin fart, men vad gör jag? Jobbar inte överdrivet mycket på sista(!) hindret, som känns plättlätt, och hunden tar ett eget initiativ och hoppar ut på fel hinder. Hur tror ni det kändes? Sista jäkla hindret. Disk.

Sedan hopploppet, nollat och fint. Länge låg vi tvåa, sedan trea och på certplats. Så var det bara en hund kvar, och den skitduktiga pudeln puttade ner oss på en fjärdeplats. Osis! Men det blev en SM-pinne och då är hoppinnarna avklarade.

En agilityklass kvar. Ganska klurig. Hålla i nosen alltså. Inget vidare för farten men värst av allt var att jag tog i för hårt så hon sprang förbi ett hinder. Skäms på mig! Alltså är vi nu en agilitypinne från att kvala till SM individuellt.

Elviras lopp behöver vi kanske inte gå närmare in på. Det var inte vår dag (idag heller) ❤️

Inga kommentarer: