13 september 2014

Winnas första cert

Åh, vad jag är stolt över min lilla sheltieflicka idag. Ja, i och för sig är jag stolt över henne för det mesta, men lite extra mycket idag. Hon har gjort så fina lopp. tagit två SM-pinnar i hopp och, hör och häpna, tagit ett hoppcert. Hon kom femma i ena hoppklassen och tvåa i den andra. Jag vågade knappt tro på certet förrän jag fick höra från ägaren till hunden som vann att den verkligen var fullcertad. Jag är så jublande glad. Hon gick jättefint i agilityloppet också men hoppade det förbannade kontaktfältet på balansen förstås. Nu saknar vi bara två pinnar till SM, en av varje.

Elvira gjorde mycket bra idag, hon också. I ena hoppklassen väldigt bra ända tills hon valde att hoppa på mig istället för att ta en tunnel vilket resulterade i fem fel för vägran och fem fel för kontakt. Så himla onödigt när vi klarade alla svårigheter. Andra hopploppet nollade hon men det blev en sjundeplats och gissa hur många pinnar...? Sex så klart. Typiskt. Hon som kan springa så oerhört fort, varför kan hon inte fokusera på hindren istället för mig? Agilityloppet var väl inte så jättebra kanske. Hoppat kontaktfält på A och flygtur över gungan.

Imorgon är det dags igen. Då åker vi till Åtvidaberg. De kör två agilityklasser och en hoppklass.

Inga kommentarer: