17 augusti 2013

Frövi, dag 2

Vilken fantastisk liten sheltie jag har! Två nollade lopp idag också. Hur säkert som helst. I agilityklassen placering 2 och i hoppklassen placering 4. Pinnar i båda loppen. Men vi är fullpinnade så det är inte så viktigt. Det viktiga är att hon är med, vill och har roligt. Farten fortsätter vi jobba på såklart.



Jag har en fantastisk liten pudel också. Och i hoppklassen var hon riktigt, riktigt duktig. Klarade svårigheterna men missade på ett bakombyte på en tunnel så vi fick en femma. DET var synd. I agilityklassen gick det inte så jättebra. Först fem fel på kontaktfältet på balansen, sedan fel in i slalom, och sedan slutade jag jobba och visade henne på fel hinder så då blev det disk. Men hon är fantastisk ändå och jag älskar henne. Jag älskar alla mina tre små troll!

Stort grattis också till C med Grappa för deras andraplats och pinne i hoppettan, till L med Selma för en tredjeplats och pinne i hoppettan och till C med Sally för en fin fjärdeplats i agilityettan, dock utan pinne.

Nu är det grymt skönt att vara hemma igen. Ska försöka komma i säng lite skapligt för imorgon har vi KM på klubben.

Inga kommentarer: