16 augusti 2013

Frövi, dag 1

Åkte hemifrån vid 13-tiden för att ta mig och tjejerna till Frövi och två dagars tävlande. Kände mig som världens skurk när jag lämnade Theo ensam hemma. Han ville förstås också följa med. Men han tycker inte att det är roligt när vi väl är på plats så han har det mycket bättre hemma med husse. De åkte förresten till landet när hussen kom hem efter jobbet och Theo var hur lycklig som helst så nu kan jag sluta ha dåligt samvete. Dessutom skönt för honom att vara utan löptikar ett tag.

Idag var det bara laglopp och äntligen skulle vi starta alla fyra i Winnas lag. Jag var lite nyfiken på hur det skulle gå med Winna. Dels har hon ju varit skadad och haft tävlings- och träningsuppehåll ett antal veckor och dels var hon i höglöp. Men jag behövde inte vara orolig. Hon var sugen. Hon nollade båda sina lopp och jag är så himla nöjd med hennes insats. i agilityklassen kom laget trea, tyvärr bara två SM-pinnar såklart. I hoppklassen kom vi lite längre ner i resultatlistan.

I Elviras lag var vi en man kort, tyvärr. Elvira gick superfint i båda loppen och nollade hoppklassen men blev diskad i agilityn. På näst sista hindret. Bara för att jag röt i att hon skulle stanna på gungan. Så brukar jag aldrig göra så hon tog det säkra före det osäkra och hoppade av. Och jag tog om. Skulle jag inte ha gjort för då blev det disk. Hon hade passerat mitten. Men inte tänkte jag på det. Men skitdetsamma, hon var superbra och jag är jättenöjd med våra lopp också. Inga fina placeringar för laget dock.

Nu ska vi sova i bilen. Får se hur det går. Stackare, säger en del när jag säger att vi ska sova där, men jag tycker inte synd om mig. Jag har det hur bra som helst. Och hundarna med. Imorgon blir det individuella lopp.

Inga kommentarer: