13 juni 2013

Sovmorgon

Eftersom jag jobbade igår blev detta min lediga dag istället. Var sugen på en rejäl sovmorgon men kände mig lite kluven då jag inte var ute särskilt sent med hundarna igårkväll. Det fick bli en kombo. Jag vaknade till vid sjutiden, gick upp, gav hundarna mat och gick en liten rastningsrunda. Sedan gick jag och lade mig igen och slumrade sött. Klev faktiskt inte upp ur sängen förrän vid 10.30 :). Jamen, vad tusan, det regnade ju och jag hade ingen tid att passa. Vet ni hur skönt det var att bara ta det lugnt?

När dottern kom hem från sin skolavslutning åkte vi in till stan. Det känns länge sedan vi hade tid med det. Vi skulle handla några födelsedagspresenter och en studenpresent och utöver det shoppade vi en hel del annat. Bland annat ett nytt överkast. Jag har tittat längtansfullt på det sedan någon gång efter jul och nu var det på rean (på Indiska). Så jag slog till. Fast nu måste jag köpa nya kuddar och gardiner också...

Lite kvällagility hann jag med också. Bara jag och mina tre småttingar. Ibland är det ganska skönt att träna på egen hand.

Inga kommentarer: