14 juni 2013

Sjung om studentens lyckliga dar....

För fjärde året i rad firar vi att något av barnen i vänkretsen har tagit studenten. Det var en glad men trött tjej som gick ut från Plusgymnasiet. Väldigt praktiskt för min del eftersom det är precis utanför mitt jobb.

Utanför mitt jobbfönster åkte flaken i skytteltrafik med musiken sprutande ur högtalarna. Det är så härligt att se alla glada tjejer och killar. Kunde inte riktigt koncentrera mig på jobbet. Klart roligare att hänga i fönstret och titta.

Efter jobbet åkte vi hem till den lyckliga studenten för att fira vidare. Lika trevligt som tidigare år:). Mördarkatten låg avslappnat på stolen bredvid min. Tur att inte hundarna var med...

Agility- och lydnadsSM började idag och via telefon och livesändningar har jag försökt hålla mig uppdaterad om hur det har gått. Kan konstatera att det blåste så mycket att flera hundar blåste av balansen. De var tvungna att avbryta, byta ut hindret och börja om från början i mediumklassen. Inför morgondagens lopp ligger laget PapiLone Stars på fjärde plats. Härligt utgångsläge. Heja klubbkompisen Lena som är med där. Håller tummarna för fantastiska lopp imorgon och lite bättre väder förstås.

Inga kommentarer: