16 januari 2013

Hundnörd

Vilken hundnörd jag har blivit. Så mycket i mitt liv kretsar runt hundarna. Jag vet om det och jag förstår att andra kanske inte uppskattar det, men jag älskar det. Jag tycker det är jätteroligt att träna med hundarna. Agility i första hand men även rallylydnad och andra saker. Jag uppskattar våra sköna promenader tillsammans. Jag älskar att gosa med dem och det är härligt att känna sig så omtyckt som man är av dem. På lördag är det tävling i Linköping. Det är klass 1 och jag ska inte tävla själv, men det ska flera av mina hundvänner. Jag kommer troligen att åka dit och heja på dem och jag tycker det ska bli jätteroligt. En lördagkväll i ett ridhus tillsammans med andra hundnördar. Det tycker jag är väldigt många gånger roligare än att t ex gå ut på krogen:).

Idag hyrde vi ridhuset ett par timmar och tränade igen. Elvira var sådär rolig att köra och jag bara njöt. Jag vill att det alltid ska vara så. Förra veckan började jag träna tysksvängar med Winna och hon har redan fattat galoppen. Blindbyten och tyskar - det gillar jag skarpt.

Sonen har tagit flyget till Sydön på NZ och de är nu på väg till Christchurch. Det är den största staden på sydön. Blir spännande att höra vad de hittar på där.

Inga kommentarer: