8 november 2012

Positivt och negativt

Fick ett positivt besked om Elvira idag. Hennes värden är nu normala igen och hon är därmed friskförklarad. Veterinären tycker hon ska fortsätta med fodret hon äter nu så det får hon väl göra, åtminstone ett tag till. Längre fram kanske jag försöker smyga in lite annat om jag törs.

Negativt är att jag är så förbannat mörkrädd när jag går i skogen. Varje år när bäckmörkret har kommit ger jag mig tusan på att jag ska våga gå i skogen själv (tillsammans med hundarna förstås). Och varje år gör jag det en gång och sedan vill jag aldrig göra om det igen. Trots att jag går där det är belyst så kryper mörkret alldeles för nära. Till och med hundarna bär sig annorlunda åt när det är mörkt jämfört med när det är ljust. De känns mycket mera jaktsugna. Elvira fick gå i koppel idag. Jag ville inte riskera en upprepning av utflykten hon gjorde sist vi var i skogen. I synnerhet inte nu med såret på näsan som lätt går upp. Tycker det vore trevligt om vi i agilitygänget bestämde en kväll i veckan för skogspromenad efter jobbet.

Så här fint var inte vädret idag. Det har bara varit regn, regn och åter regn:(.

4 kommentarer:

Ann sa...

Jag vägrar oxå gå i skogen själv! jag är på!!!

Maria sa...

Bra Ann. Då är vi två. En bra början:)

Linda, Inez, Drömma sa...

Jag törs inte heller gå i skogen själv, räkna med mig!

Maria sa...

Då är det väl bara att bestämma en dag och så kör vi på det:)