9 november 2012

Trattlös

Eftersom Elvira blir så ömklig när hon måste ha tratt och eftersom jag blir så ömklig när allt inte är bra med min hund har hon fått vara med på jobbet. Hon är hur duktig som helst och rör inte nosen alls, men jag vågar inte låta henne vara utan tratt när hon inte är under uppsikt. Det var fint väder idag så det var jätteskönt med en promenad på lunchen.

Man hittar alltid ställen att posa på:).

På kvällen hade vi simtid i Norsholm. Vanligtvis är det Theo som simmar men nu har jag ju bestämt att han ska få slippa och Elvira kunde förstås inte heller simma med sin nyopererade nos. Alltså blev det Winnas tur. Hon var jätteduktig och fattade ganska snabbt vad det handlade om. Vi kom inte så långt att hon själv valde att gå i och simma utan jag lyfte i henne och hon fick simma till stället där man kliver upp. Jag tror det här är perfekt träning för henne. Hon skulle behöva muskla på sig lite så nu hoppas vi att det blir flera simtider framöver. Den efterföljande behandlingen med borste och hårblås var inte vidare uppskattad.

Inga kommentarer: