7 november 2012

Veterinärbesök

Imorse åkte jag och Elvira till Norsholm för att ta nya leverprover och operera bort en "vårta" på nosen. Inte jättekul precis. När de änså skulle söva henne fick de ta bort tandsten också. När allt var klart och vi skulle betala och åka hem tyckte jag att det var lika bra att köra med direktreglering mot försäkringsbolaget. Efter en stund kom besked om att de inte kunde ersätta något då premien inte var betald. What!! Hur kunde det hända? Jag är jättenoga med att hundarna ska vara ordentligt försäkrade och att försäkringen är betald. Det blev att betala kontant och åka därifrån. Jag ringde upp försäkringsbolaget och frågade om det verkligen var så att jag inte hade betalat, men tack och lov var det fel. Premien var betald och de hade inte fått någon förfrågan om ersättning. Det visade sig att Norsholm hade angett ett felaktigt försäkringsnummer. Så skönt att det bara var på det viset. Dessutom är allt nu reglerat och klart via telefon.

Elvira var trött när vi kom hem och sov som en liten gris. Tratten har jag tagit av henne för hon ser ut som sju svåra år när den är på. Än så länge har hon inte rört nosen överhuvudtaget. Men frågan är om jag inte måste sätta på den i natt.

Eftersom det inte riktigt var läge att träna med Elvira åkte jag till klubben med enbart Winna. Vi körde lite agility, lite rally och busade en del. Lyxigt med egentid.

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Vilken tur att det bara hade blivit en siffermiss, man är ju livrädd att missa en inbetalning på försäkringsbolaget.
Krya på sig Elvira!

Maria sa...

Ja, shit vad rädd jag blev:)