6 oktober 2012

Tro't eller ej

Man kan nästan inte tro att det är sant. Till att börja med har det varit fint väder idag. En faktor som klart bidrar till trivsel och gott humör. Sävsjö visade sig ha planer som var dränerade långt över förväntan. Självklart var det blött och lite halt, och visst blev det lite geggigt här och där, men det var absolut springbart hela tiden och det såg faktiskt inte så farligt ut ens när dagen var slut. Min ofavoritdomare hade ritat banor som var jätteroliga och även den andra domarens banor var jättebra. Förutsättningarna för en härlig och rolig dag var alltså toppen.

Resultaten då? Ja, förhoppningen var förstås att komma hem med några SM-pinnar till båda lagen, men riktigt så bra blev det inte. Elviras lag, 2+2, fick inte till det alls. Vi turades om att göra bra lopp men lyckades inte göra det samtidigt. Det lär nog inte bli något SM för oss 2013, men jag överlever. Jag har världens bästa lagmedlemmar som jag tycker så mycket om och jag hoppas vi fortsätter nästa säsong. Winnas lag, I kortbentaste laget, lyckades vinna första agilityloppet och tog förstås då även en pinne. Grymt taggade hade vi stora förhoppningar om flera fina placeringar och SM-pinnar, men det bidde bara två sjätteplatser och en disk. Men Winna, min Winna vad glad jag blev över att hon gick så fint. Två nollade lopp och två diskade. De diskade var ändå med fart och glädje då hon låste på fel tunnelingång (inte direkt förvånande). Hon utvecklas och tar egna initiativ, det ser jag bara som ett steg i utvecklingen. Den här dagen kändes som ett perfekt slut på säsongen.

Baksidan på myntet då. Elviras mage fixade inte den här dagen så bra. Hon fick fiskbullar som belöning, men så här i efterhand så inser jag att hon skulle ha haft sin mat som belöning och inget annat. Magen kurrar nu vilt och hon äter gräs. Hoppas bara att det går över tills det är sovdags. Efter att ha gått upp kl 04 så är jag ganska trött och säkert även Elvira även om hon har kunnat sova i bilen. Imorgon blir det inte heller sovmorgon för då ska vi åka iväg och testa på att valla. Det blir en helt ny erfarenhet och ska bli väldigt intressant.

2 kommentarer:

Linda, Inez, Drömma sa...

Hoppas Virans mage var lugn och fin hela natten.

Var ska du valla? Jag vill valla, men vet inte var jag ska ta vägen...

Ann och Hundarna sa...

Heja er! och stackars Elviras mage =( och hade så kul med sheltivallningen!!