5 oktober 2012

VM vs Sävsjö

Medan agility-VM pågår för fullt i tjeckiska Liberac packar jag väskan för att åka till metropolen....Sävsjö! Det blir årets sista officiella tävling för min del och det känns kanske inte fullt så spännande som det antagligen känns för våra landslagsekipage. Men kanske är det nu vi har chansen att ta några SM-pinnar. Sveriges bästa ekipage är ju faktiskt inte där. De har viktigare saker för sig och jag hoppas, hoppas att de får lyckas och att de kommer hem med några medaljer.

Jag hoppas också att planerna i Sävsjö är väldränerade för annars kommer nog underlaget att vara katastrof. Det har ju inte precis varit uppehållsväder den här veckan. Jag har visserligen inte haft stenkoll på vädret i Sävsjö, men jag misstänker att det har varit ganska likt det vi haft här hemma. En annan sak som inte gör mig jättepepp är att det är min absoluta ofavoritdomare som dömer imorgon. Men man kan ju alltid hoppas att det för en gångs skull inte är helt galna banor som han har knåpat ihop.

Inga kommentarer: