17 juni 2012

Lördag känns som söndag

Vaknade till regn imorse och faktiskt kändes det ganska skönt. Visserligen inte roligt att gå ut med hundarna, men sedan kunde jag slappa i sängen och kolla på sändningar från agility-SM utan att känna att jag borde göra något annat. Fast det finns ju alltid något annat man behöver göra så vartefter gick jag upp och tog tag i klippningen av Elvira. Har velat göra det länge men inte riktigt orkat. Tyvärr hade det gått ett par dagar sedan jag badade henne så det blev inte riktigt så bra som jag skulle önskat, men det duger helt klart.

Efter maten kom jag iväg till skogen. Valde mellan SOK och Petersburg, och skulle förstås ha valt det senare men så blev det inte. Istället valde jag SOK och precis när jag var på väg tillbaka till bilen efter promenaden drog de igång festligheter vid SOK-stugan. Ungefär 10-20 meter ifrån mig och hundarna smällde de av värsta bomberna. Kul... Turligt nog brukar pudlarna inte bry sig, men lite läskigt var det allt när det kom så nära inpå och så plötsligt. Winna såg lite brydd ut, men när jag hade fått in dem i bilen och gett dem lite godis och talat om hur duktiga de var så verkade ingen bry sig längre. Hoppas verkligen inte att det blir några konsekvenser av det här. Även om de hade fest kunde man ju önskat att de hade väntat bara en liten kort stund med att skjuta raketerna tills jag hade kommit in i bilen. Det hade tagit mindre än en minut. Men visst, har man inte hundar själv så tänker man nog inte på sådant.

Framåt kvällskvisten åkte vi till landet för att städa av lite inför midsommar. Sambon hade köpt en ny gräsklippare och provade så att den funkade. Det gjorde den och det var tur för gräset var väääldigt högt. Inte för att vi på något sätt hann bli klara, men en bit på vägen kom vi i alla fall.

Inga kommentarer: