31 augusti 2011

Älskar lediga onsdagar

Det här har varit en sådan där skön ledig onsdag. Jag hade inget inbokat förutom ett kort tandläkarbesök med dottern. Till hennes lycka blev det äntligen bestämt att hon ska få tandställning. Någon gång under det närmaste året ska det bli av. Efter det slöade jag lite i soffan och kollade ifatt två avsnitt av One tree hill. Tänkte att jag kanske skulle göra något vettigt så jag tvättade och dammsugade bilen. Det var välbehövligt. Många är de myggor och flugor som mött döden i fronten på den.

Gick en sväng med hundarna nere vid kanalen. Sommaren lider mot sitt slut och Söderköping är lugnt och stilla. Båtarna lyste med sin frånvaro och restaurangerna var stängda. Smultronstället hade öppet sista dagen för säsongen så jag kunde inte låta bli att köpa mig en glass. Faktiskt den enda jag har köpt där den här sommaren.

På kvällen blev det rallylydnadsträning på Bruksa. Kunde inte låta bli att köra ett liten agilityövning också. Har haft en toppendag helt enkelt.

Inga kommentarer: