1 september 2011

Vi kan väl säga så här...

...att om jag hade en toppendag igår så var det inte riktigt lika roligt idag. Skulle till Järfälla (norr om Stockholm) och jobba. Vet att restiden är lång när man ska ta sig genom Essingeleden i rusningstrafik men idag var den fördjävlig, rent ut sagt. I morse tog det tre timmar att ta sig hemifrån till målet. Inte helt oväntat, men hemvägen, den var helt galen. Att ta sig från Järfälla till Södertälje tog 2 timmar och 40 minuter. Kul....not. Eftersom jag både var kissnödig och hungrig stannade jag vid Mc Donalds i Södertälje och det var jag inte ensam om. Flera kissnödiga och hungriga gjorde att parkeringen var smockfull. Tur det fanns parkeringar vid affärskomplexen intill. Träffade en Bruksavän i kön till kassan som också var skapligt irriterad på att stå i bilkö. Världen är liten ibland. Åkte sedan vidare men blev tvungen att stanna till vid Nyköpingsbro för tröttheten var enorm. Vilken dag. Skönt var det när jag väl kom hem i alla fall.

Inga kommentarer: