30 januari 2011

Skidtur

Äntligen har jag fått chansen att prova mina skidor. Vädret var så härligt att jag inte kunde låta bli. Tyvärr var väl inte spåren i toppskick, men det gjorde inte så mycket. Det var kul ändå. Det var ganska svårt tycker jag. Och armarna blev trötta direkt. Elvira tyckte det var toppen. Tänk att få springa mest hela tiden. Inte för att jag åkte speciellt fort, men lite fortare än när jag går i alla fall. Grabbarna, dvs sambon och Theo, gick i skogen och njöt av solen istället. Fast Theo ville väldigt gärna vara med mig och Elvira.
Har också lagt några timmar på pälsvård. Elvira fick bada igår efter ridhustävlingen. Hon var rätt äcklig faktiskt. Och väldigt långhårig. Nu är hon superslim igen. Men det växer snart ut lite. Skönt är det i alla fall. Lättskött och snabbtorkat. Får hoppas det inte blir svinkallt nu igen. Theo råkade också ut för maskinen. När jag klippte honom sist orkade jag inte med att ta nos och tassar så det gjorde jag idag.


Inga kommentarer: