29 januari 2011

Socknahoppet

Satte klockan på ringning imorse för att åka till Åtvidaberg på en inofficiell tävling. Var trött och funderade på att ligga kvar i sängen men skärpte till mig och gick upp. Läste vägbeskrivningen och tänkte att jag nog inte behövde gps:en. Synd att jag gjorde det valet. Åkte precis som det stod men blev plötsligt lite osäker och ringde till några vänner som också skulle dit. De hade inte svängt av där jag hade gjort så då förlitade jag mig på dem och vände. Sedan blev det en smärre missuppfattning som ledde till några mils extra körning för min del men till slut kom jag dit jag skulle, ett ridhus ute på vischan. Hade jag åkt vägen jag valde från början hade jag kommit rätt direkt:).

Första loppet var en agilityklass och den ingick i klubbkampen. Började bra men sedan, helt oväntat drog Elvira på en tunnel som vi inte skulle ta. Eh, det har nog aldrig hänt förr och jag kände mig som ett frågetecken. Men ett lyckligt sådant. Det är ju faktiskt det här jag kämpar för. Att hon ska våga ta hinder utan att fråga mig först och att se linjen själv. Nu var det kanhända fel linje den här gången men det är oviktigt just nu. Vi har helt klart tagit ett steg framåt i utvecklingen.

Andra loppet, också en agilityklass, gick ungefär på samma sätt. Fast där diskade vi oss på balansen eftersom hon hoppade av kontaktfältet och jag sedan tog upp henne på det igen. Sedan drog hon på tunneln ännu en gång, den galna hunden.

Sista loppet, hoppklassen, gick lite bättre, men inte jättebra. Hon startade lite segt, vet inte varför, men sedan gick det bra ett tag. Slutet var lite trixigt så det löste vi inte särskilt snyggt, men vi nollade i alla fall. Fjärde plats blev det så en rosett och en kampleksak fick vi i pris.

Det var en trevlig dag med ganska små klasser. Stort och bra ridhus var det också så man behövde inte trängas. Hemfärden blev både kortare och snabbare än ditvägen och nästa gång ska jag ta med gps:en. jag verkar inte klara mig så bra utan den:).

1 kommentar:

Linda o Inez sa...

Det var en trevlig tävling. Det syntes att du var nöjd med dragningen på tunneln, efter loppet sken du som en sol :D