31 januari 2011

Måndag

Det är den sista januari. Tömningen av mormors lägenhet klar. Den är städad och nycklarna är avlämnade. Ett liv är bortrensat, bortstädat, slut. Det känns konstigt. Det är så skönt att det här med lägenheten är klart. Att äntligen få ägna tid åt annat. Under flera månader har det inte funnits någon ledig tid alls känns det som. Men det känns också tomt och sorgligt. Jag har träffat min mor, min bror med familj och min mormor extremt mycket den här tiden och nu blir det såklart inte så längre. Men istället får jag träffa min sambo, mina barn, mina hundar och mina vänner mera. De har varit lite undanskuffade den här tiden.

Det har gått drygt en månad sedan annandagen och det känns på sätt och vis som om det var igår men på andra sätt som om det var jättelänge sedan. Jag har inte haft tid att sätta mig ner och känna efter under den här månaden. Undrar om verkligheten kommer ifatt snart?

Måste bara berätta om hur det går med mormors prylar som säljs via Norrköpings Auktionsverk (bilderna lånade därifrån). En del är redan sålda och jag kan bara säga att man har noll koll på vad saker är värda. Kolla de här t ex:

Kanna och skål 1450:- (Fint i och för sig, men ändå?)

Flaska 1250:- (Vem vill betala det för den här fula saken?)

Tavla 150:- (Det är mindre än vad färgen till den kostar.)

Inga kommentarer: