18 september 2010

Tävling Söderköping

Så har vi på Söderköpings Brukshundklubb arrangerat ytterligare en tävling. Vädret var det sämsta vi någonsin haft = regn. Men det gick ganska bra ändå. Det var en liten tävling, endast klass 1 och en öppenklass där även vårt KM ingick. För första gången körde vi tävlingen i det nya datasystemet SBK-tävling. Det gick jättebra, tack och lov. Inget strul alls.

Elvira startade i agilityklassen och i KM. Mår fortfarande inte bra så jag avstod från att köra med Stella och skulle kanske avstått med Elvira också med facit i hand. Det gick inte bra alls. Disk i det officiella loppet. Hon flög av gungan så vi tog om. Sedan gick kontaktfälten jättebra både på balansen och A-hindret, så det var positivt. Hon tog också ett bakombyte vid en tunnel. I KM-klassen diskade vi oss inte men drog på oss massor av fel. Hon var bara så tråkigt och hoppig som bara hon kan vara. Dessutom halkade jag och ramlade omkull och det gjorde ju inte saken bättre. Nu är jag inte så sugen på att tävla mera utan bara träna, träna och åter träna. Dessutom är jag trött så nu blir det vila resten av kvällen.

2 kommentarer:

Linda o Inez sa...

Tur att du inte skadade dig när du slog omkull! Ja nu är det träning som gäller, för den här tävlingen vill jag sudda ur minnet :/

Carina o CO sa...

Tränar vi med Lena i vinter så fixar det sig ska du se. Deppa inte ihop nu. Kram