20 februari 2009

Nytt veterinärbesök

Har väl förstått att Theo inte är helt ok ännu, men hade väl inte riktigt räknat med att han skulle fortsätta gå på Metacam ett par veckor till. Veterinären tyckte att han fortfarande ömmade i bogen men det är otroligt svårt att avgöra hur ont han faktiskt har. Han är så himla pipplig när någon ska känna igenom honom på det där sättet. Efter de här veckorna ska jag ta kontakt med Rehab för att se vad vi ska hitta på med honom för att han ska bli bättre.

Efter veterinärbesöket fick hundarna vara hos min mormor för att jag skulle hinna jobba lite. Då slapp jag åka ytterligare en gång mellan Söderköping och Norrköping. Theo brukar gilla att vara där men idag satt både han och Elvira vid ytterdörren och pep när jag hade gått. Stackars mormor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysigt med skridskor!! Vad har Theo fått för diagnos? Blir det inte bättre sklle jag förelå sig att se till att de röntgar. Han har säkert ett ligament som börjar "släppa", eller ngt fel (gammal skada) som man kan justera med artoskopi! Det är vanliga skador i bogen. Ofast lätt åtgärdade med artoskopi, se på Flätan och även Nike. Utan operationen hade Flätan aldrig kunnat starta agility igen. Kramar till er