21 februari 2009

Veterinären sa...

...ju att Theo skulle fortsätta ta det lugnt med korta promenader ett par veckor till. Korta promenader kan man väl ta även i skogen så det gjorde vi idag. Sambon, jag och hundarna var ute en sväng och jag vet inte vad som flög i Theo. Han var hur busig som helst och det var jättesvårt att hålla honom stillsam. Han var så rolig när han skällde på Elvira för att hon skulle busa med honom. Jag var tvungen att hålla i henne för är det något hon gärna ställer upp på så är det att leka. Tyvärr, som jag sagt tidigare, leker hon lite för hårt med honom så det går inte så bra nu.

Fick frågan om vad Theo har fått för diagnos. Veterinären tror att det antingen är en nerv som kommit i kläm eller att han när han hoppade upp i sängen kom fel så att leden var på väg ur led.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nemen, vad har hänt lilla Theo?
Då blir det ingen tävling för er nästa helg med andra ord? Hm. tråkigt.
/Mikaela oc.

Anonym sa...

Men fy vad läskigt att han inte blir bättre,,fast om det är ett ledband så tar det tid.

Vad fint du klipper dina sötnosar ..
Vad har du för skär?
Vart kommer dina pudlar ifrån?

Jo då ,,Plextor är från Uddevalla ,,HUR visste du det???
Världen är då liten ..El,Sverige i alla fall..
Mvh jennyRingblomman

Anonym sa...

Tråkigt att höra... :(
Men har jag uppfattat rätt att det är ett ledband som är "knaset"? Eller vad är det som är "felet"?
Jag minns själv hur det kändes att pensionera Wilma, saknar tränaingen och tävlandet med henne än idag, även om Ella med tiden fyller den platsen allt mer och mer.