10 september 2023

Skönnarboleden och Småängens bad och camping

När jag hade tävlat färdigt åkte vi till Skönnarboleden då vi hade fått tips om att den skulle vara fin att vandra.

Även här var det sjukt mycket mygg så det som kunde ha varit alldeles toppen blev lite sisådär.

Vi tänkte att vi går en sväng i alla fall och kollar läget lite.

Vi mötte får och de var nyfikna på oss. Yoshi tyckte de var fula och skällde på dem.

I området hade det funnits en kvarn och vi tittade på det gamla kvarnhjulet.

Turen blev lite längre än vi hade tänkt när vi slogs med myggen, men vi sa att vi får återkomma vid ett annat tillfälle när det är lite kallare och då gå hela turen runt sjön. Lite svamp hittade vi också förstås. Det hade säkert gått att hitta fler men vi ville liksom inte vara stilla några längre stunder :)

Vi åkte vidare hemåt och stannade till vid Småängens bad och camping. Så himla fint och mysigt. Jag som kände att jag hade varit svettig mer eller mindre hela dagen blev badsugen. Och det var så otroligt skönt i vattnet att jag nästan inte ville komma upp. Ännu mindre ville jag åka hem. Det hade varit så härligt att bara stanna där en natt. Men sambon ville hem till fotbollen och jag skulle ju tävla även på söndagen så det var bara att fara vidare.

Inga kommentarer: