10 september 2023

Agilitytävling i Kumla

I fredags kväll åkte jag och sambon till Kumla för jag skulle tävla där på lördagen. Tycker om när sambon och husbilen är med <3. På lördagmorgonen var det väldigt disigt ute och myggorna var galet aggressiva, men det hindrar knappast en agilityförare :). Sambon däremot höll sig inomhus. Kungen var det som skulle står på startlinjen den här gången och första loppet gick kanon. Ända fram till hindret efter slalom. Jag var så sjukt nöjd med att han tog ett bakombyte in i slalomet att jag missade hindret som kom efteråt :) Nåja, han gick superfint och det var det viktigaste. Det räckte till en andraplats med fem fel.

I andra loppet skärpte jag till mig och Kungen fortsatte vara just kung. Nollat lopp och vinst. Därmed har vi fem pinnar i hoppklass ett och hans första titel. AgHD1 Solkvarnen The King.

Winna var också nöjd med dagen. Hon fick en ny bädd till husbilen. Hon har en likadan hemma sedan tidigare som hon är väldigt nöjd med.

Inga kommentarer: