16 februari 2019

Gårdagens hemresa

Hade sådan tur att jag slapp åka hela vägen själv när jag skulle hämta den lilla svarta. Annika var snäll och höll mig sällskap. Ja, Winna och Kex följde också med förstås. Väl framme fick vi träffa "Göran" (som uppfödaren kallar honom) och en annan unghund ute i trädgården. Göran hade en fin attityd och kom glatt fram och hälsade på både oss och hundarna. Han var väldigt social och gullig. Han kändes mycket mindre än vad jag hade förväntat mig. Det går verkligen inte att få rätt känsla när man tittar på bilder. Jag visste ju hur hög han var men han har ett väldigt petit huvud, vilket inte framgått på bilderna. Jättesöt <3

Vi var där ganska länge och fick hälsa på båda föräldrarna och även några andra hundar. De var lika trevliga och sociala allihop. Härligt när de inte är sådär sheltiereserverade som många kan vara. Göran minglade och lekte och jag måste säga att det kändes väldigt bra i magen. Klart han skulle få följa med hem.

Efter påskrift på ett gäng papper lastade vi in hundarna i bilen och gav oss av. Min kartläsare råkade välja en alternativ väg hemåt vilket kanske inte var det bästa valet för den lilla svarta som var galet åksjuk. Han hade nog önskat den rakast möjliga vägen men istället blev det kringelkrok. Han dreglade och kräktes. Tyckte så synd om honom. Och även om stackars Winna som delade bur med honom. De var väldigt fina tillsammans och låg tätt intill vilket ändå kändes fint.

När vi kom hem var han superduktig och kissade på tomten, åt mat och drack vatten. Han spatserade runt och hälsade glatt på både sambon och dottern. Testade alla Winnas leksaker och tyckte de var fina. Klockan var mycket och jag var supertrött så jag ville bara gå och lägga mig. Den lilla svarta hade svårt att komma till ro och jag fick ångest att han skulle ramla ner från vår jättehöga säng, eller att han bara skulle kasta sig rakt ut. Jag valde istället ta en madrass och bädda på golvet i lilla rummet. Det blev toppen. Jag kunde slappna av och både jag och hundarna sov sött. När jag vaknade och var kissnödig på natten passade jag på att ta ut den svarta och han var så duktig och kissade. Och sedan sov vi vidare. Grymt bra start kändes det som.

Inga kommentarer: