26 november 2018

Engelsk standard

Jag måste säga att jag förundras över den låga standarden jag upplever i England. Det är ju inget u-land vi pratar om. Men deras hus är så underutvecklade. Mögliga, obefintlig ventilation, englasfönster, äckliga gamla heltäckningsmattor, ett vatten-och avloppssystem som lämnar en hel del att önska och mycket mer. Möglet målar de över som om "syns det inte så finns det inte".

I Brighton bodde vi på ett, som vi tyckte, toppenfint hotell som vi gav höga poäng. Det var väl egentligen inte så märkvärdigt utan höll normal svensk Scandic-standard, men när man är i England känns det plötsligt helt fantastiskt.

Klart det finns massor med fina hotell och hus i England om man betalar mer, men vi är väl för snåla helt enkelt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var mycket i England på 70-talet, bodde även i Colchester hösten -76. Jag förundrades då över deras dåliga standard på bostäder. Som sagt det är inget U-land och visst är det märkligt att det alltså inte verkar ha hänt så mycket på dessa 40 år!!!