12 mars 2018

Tävlingshelg

I lördags arrangerade vi hemmatävling i LarsA-hallen. En klass ett med två agilitylopp och ett hopplopp. Dags för Arya att stå på startlinjen igen alltså. Vi började med hopploppet. Hade ganska bra känsla men tyvärr gick hon ur slalom, sista pinnen. Jag blev också kvar i ett byte alldeles för länge så jag inte hann sätta henne på linjen och vi fick en vägran där. I övrigt gick det fint och hon hade bra hindersug. Strulet med slalom fortsatte även i agilityloppen tyvärr och kontaktfälten är obefintliga så helhetskänslan i agilityloppen var inte på topp men det fanns helt klart fina delar. Banorna var i alla fall jätteroliga och det tackar vi domare Åsa Wrede fö

När jag hade packat ur bilen hemma och ställt micron på golvet med en filt ovanpå tyckte Elvira att det var säkrast att se till att hon höll en plats bland grejorna så hon fick följa med ifall vi skulle göra något mer kul <3

På söndagen var det klass ett i Värnamo. Ett lopp av varje. Tänkte att det kanske var bra att tävla två dagar i rad så Arya inte skulle vara alltför wild and crazy. Det hjälpte väl kanske inte direkt. Banorna i Värnamo var sådana där trista klass ett-banor med lååånga raksträckor. Jag säger inte att det är något fel på dem men det är inte sådana banor som jag gillar. Och inte Arya heller. Vi kan väl bara sammanfatta dagen med att vi måste träna mer på långa raksträckor och kontaktfält! Självklart fanns det även här positiva bitar som att vi t ex inte diskade oss i något av loppen :).

När vi kom hem tog jag fram klippmaskinen och snyggade upp hundarna lite grand. Anna skrattade nästan ihjäl sig när jag visade henne hur Winnas tassar såg ut. Och jag håller med henne, de var verkligen fruktansvärda. Men nu är de fina igen. Och Elviras nos och tassar ser också ut som de ska.

Inga kommentarer: