7 januari 2018

Sol och minusgrader

Trettonhelgen betyder att julen städas ut ur vårt hus, så nu är det gjort.

Sol och minusgrader lockade till utevistelse. Jag och hundarna irrade runt i skogen vid Klarsjön

Vi hittade en stig som vi aldrig gått tidigare. Tänkte att om vi följer den så kommer vi säkert på en lagom runda. Men stigen blev mindre och jag fick bära Elvira som ju helst ska gå på hyfsat slätt underlag. Sheltiesarna skuttade lyckligt. Winna älskar att utforska nya områden.

Det slutade i alla fall med att vi vände tillbaka innan vi kom helt vilse. Mitt lokalsinne är uselt och Elvira behövde komma hemåt. Hon tyckte det var lite kyligt att hänga på armen. Och jag tyckte det var tungt :).

Skönt att komma tillbaka till kända stigar igen. Så fint ute även om vindarna var lite kyliga.

På eftermiddagen spelade vi padel. Jag gilllart verkligen :). Det gick lite bättre än sist tycker jag.

Inga kommentarer: