1 januari 2018

Sammanfattning av 2017

Januari:
I januari tappade jag plånboken men fick tillbaka den innan jag ens hade märkt att den var borta. Lycka att ärliga människor finns.

Arya tävlade klass 1 i Kinnaredhallen med både mig och sin matte. Resultaten var väl inget att skryta med men vi hade roligt.

Vi ordnade maskeradagility i LarsA-hallen vilket blev succé.

Elvira och Winna lärde sig mer om nosework.


Februari:

I februari hände inte så mycket. Arya tävlade i Linköping, fortfarande wild och crazy. Ibland var det härligt väder och då passade vi på att gå sköna hundpromenader med vänner.

Elvira opererade bort en knöl på ögonlocket. Allt gick bra, men det där med tratt var knappast uppskattat.

I slutet av februari dog min farbror och min stackars farmor miste därmed sin andra son. Endast en av hennes tre söner finns kvar i livet. Fy för att överleva sina barn.

Mars:

Solen tittade fram och vårkänslorna började spira. Jag och bästis C gick längs kanalen från Söderköping till Västra husby. En härlig men smutsig tur.

Sonen var på skidresa och vi fick låna Arya en vecka.

Vi åkte också skidor. I Åre med goda vänner. Vi tog tåget upp och det var ingen höjdare, men Åre i sig var fint.

Vi åkte till Granada med jobbet. Konfererade i Malaga. Besökte Alhambra och fick även se fina Nerja.


April:

Den 7 april skedde ett fruktansvärt terrordåd i Stockholm. En galning körde lastbil rakt över gående människor på Drottninggatan, i centrala Stockholm och sedan in i Åhlenshuset. Fem människor omkom <3.

Fint vårväder blandades med riktigt vinterväder.

Anna och jag åkte på en fantastisk tur till Gotland. Vi kunde inte ha haft det bättre. Vi gick en underbar promenad uppe vid Fårö.

Vi tittade på raukar och stenmurar och bara njöt av livet.

En agilitytävling fick vi också vara med på. Arya debuterade utomhus och skötte sig toppenfint. Winna och Zoe vann varsin klass och tog varsitt cert. Vilket avslut på resan :) Åh, vad jag vill göra repris på den under 2018.


Maj:

Söderköping arrangerade Landslagsuttagningen i agility. Lite läskigt att hålla i ett sådant stort arrangemang men det gick över förväntan.

Min systerdotter konfirmerades.

Vi tävlade en del och njöt av maj men drabbades av sorg när sonens flickväns pappa hastigt gick bort.


Juni:

Vi tog farväl av Janne <3

Arya nollade sitt första lopp, kom tvåa och tog sin första hoppinne. Härligt att få stå på pallen tillsammans med Anna och Azzi.

Bästis Cs yngsta dotter tog studenten och vi var såklart på plats och firade.

Vi tävlade agility i Linköping. Elvira kom med i ett pudellag. Hurra vad kul. Vännen Pia hade fått en skada i sin häl och kunde inte springa. Skadan blev tyvärr långvarig och den här tävlingen blev startskottet på min tävlingssäsong med AjAj. Inte roligt för Pia, men jag fick chansen att springa extremt rolig agility med fina lilla fluffet.

Vi spelade midsommargolf. Två år i rad nu måste väl innebära en tradition :)

Åtta hundar och tre människor lastades in i en bil och åkte till Östersund för att tävla agility-SM.


Juli:

Agility-SM började bra och laget låg på tredje plats efter första dagen. AjAj och jag nollade de individuella loppen och lyckades ta oss till finalen. Det ledde till en härlig känsla och stora förhoppningar om fina resultat. Men det räckte inte riktigt ända fram. Vi diskade oss med laget och det blev även disk med AjAj i individuella. Det grämer mig fortfarande för det var ett riktigt fint lopp med AjAj och så nära, så nära. Resultaten till trots var det oerhört roligt att få springa fin agility och känna att vi kunde konkurrera på riktigt.

Vi for vidare till underbara Öland. Fick med sambo och barn som tillsammans med Annas man spelade golf samtidigt som Anna och jag tävlade agiility. Den bästa av semestrar :)

Jag hade gärna stannat ytterligare några dagar.

Vi plockade mängder av jordgubbar. Tror aldrig vi har plockat så mycket.

Köpte nya möbler till uterummet. Åh, vad jag gillar dem.

Lite bad och sol blev det också även om det inte var den soligaste och varmaste sommaren i mannaminne.

Arya vann ett hopplopp i Västervik och tog ytterligare en hoppinne.

Vi var i Uppsala och hjälpte dottern att flytta till ett nytt bättre boende.


Augusti:

I augusti firade vi Louise som hade fyllt 40. Vi var på Vildmarkskampen, åt mat på Pinchos och tittade på Per Gessle.

På årets varmaste dag spelade jag golf med arbetskamraterna. Det gick inte fantastiskt bra men var roligt ändå.

Min bror vann SM-guld i weightpull och jag var stolt såklart.

Jag fick ont i ryggen men löste det genom att gå på massage på Stjärnkliniken. Tur det för smallaget var väldigt decimerat på förarsidan med skador på oss allihop.

September:

I september sprang vi massor med laglopp och det mest fantastiska var att Elviras lag kvalade till SM, bara sådär. Plättlätt liksom. Så som vi trodde det skulle gå med Winnas lag.

Efter att ha fått kämpa med låneförare hit och dit lyckades även Winnas lag med SM-kval. Inte nog med att jag har fått springa Ferrari-agility med AjAj den här säsongen, jag har också fått springa galet fin agility med Zoe.

Jag fick äntligen åka Wildfire när jag och arbetskamraterna hade kick-off i Kolmården. Sååå kul.

Sambon tilldelades utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst" efter 30 år på samma arbetsplats.

Sambon och jag var på härlig semester i Montenegro.


Oktober:

Jag var i Stockholm och tävlade agility i lervälling med Winna och AjAj. Det var inte rolig agility men resultatet blev över förväntan. En vinst med AjAj och en tredjeplats med Cert till Winna. Helt fantastiskt att Winna har tagit två cert det här året.

Min farmor fyllde 95 år och firades ordentligt. På bilden min kusin och jag tillsammans med farmor.


November:

AjAj tog med mig på ytterligare ett häftigt äventyr när han och jag åkte till Belgien för att tävla Sheltie-VM. Vi tog oss till individuell final, men precis som på SM diskade vi oss i finalloppet. Här var det dock inte ens nära. En riktigt svår bana med många fällor som vi sprang rakt in i. Men vilket avslut på vår tävlingssäsong. Så mycket roligt vi har haft. Och underbara Pia, så tacksam jag är att jag fick låna din hund.

Sambon hade länge varit sugen på en ny TV och gjorde slag i saken på Black Friday.


December:

December började på sämsta möjliga sätt med att Elvira på något vis gjorde sig illa i ryggen. Hon har gått på smärtlindring hela december men är ännu inte bra. Det gör mig så oerhört ledsen.

Lite gladare kunde jag känna mig på Östgötamästerskapen där Winna sprang hem ÖM-titeln både individuellt och i lag. Även Arya sprang fina lopp.

På jobbet provade vi på att spela Padel. Det var roligt och jag hoppas vi gör om det.

Dottern och jag julshoppade i Stockholm. Andra året i rad. Även detta måste alltså vara tradition nu.

Vi firade jul med nära och kära, precis som det ska vara.

Vi firade nyår med vänner och nu ser vi fram emot ett nytt år med nya spännande utmaningar.

Inga kommentarer: