21 augusti 2017

Fellingsbro, dag tre

Det är så enormt roligt att springa agility med Ajaj. Det är roligt med mina hundar också, men Ajaj är något alldeles extra. Min chans att få köra Ferrari som jag brukar säga. Mina är mera trygga som Volvo :). Och jag gillar Volvo ska ni veta.

I alla fall nollade alla klass tre-hundarna sina lopp. I agilityklassen en del utsvävningar som kostade tid och ledde till resultat utanför pinnplats. I hoppklassen räckte inte Volvo-tiderna men Ferrarin var grym. Det var nog det snabbaste lopp vi har gjort. Fin kurvtagning och acceleration. En andraplats bakom Sandra och Milla är inte fy skam. Galet nöjd och agilityhög :).

Klass ett-hunden som ändå har räserpotential körde snabbt och fel så det blev två disk. Även denna dag var känslan fin i hopploppet men en grov tjuvstart kunde inte tolereras. Blev att starta om, igen och igen. Någon gång kanske det kan bli en....Porsche...eller nåt. Vi får se :).

Och så var det den där detaljen med skadade förare. Min stackars rygg är inte på topp. Inte alls faktiskt. Måste vila lite så får vi hoppas att den blir smärtfri igen.

Inga kommentarer: