19 augusti 2017

Fellingsbro dag 2

Hela gänget har tävlat idag. Resultaten har varierat. Arya diskade sig i agilityklassen. Gick ur slalom, hoppade kontaktfält och var allmänt styrig. Kontaktfältet på a-hindret var i alla fall bättre än någonsin :). I hoppklassen blev det fem fel då hon återigen gick ur slalom... Känslan i hopploppet var milsvid bättre än i agilityklassen vilket var skönt.

Elvira nollade sitt hopplopp. Det gjorde även 35 andra så en 34 plats blev det. Det går inte fort men stabilt och hon har roligt.

Winna gick fel in i slalom i agilityloppet så en femfelare där. Hon nollade hopploppet men precis som för Elvira räckte det inte långt. Lika många nollor, 36 st, och Winna på 28e plats.

Även Ajaj nollade hopploppet och hans tid räckte till en 7e-plats med SM-pinne. Nu är det bara två agilitypinnar kvar till SM-kval för hans del. Någon agilitypinne blev det inte idag. En vägran på gungan då jag gjorde ett dåligt bakombyte. Underlaget var geggigt och halt så jag vågade inte trycka på för det byte jag hade tänkt. Alltså kom vi inte så bra in i bakombytet.

En anledning till att jag fegade i bytet var att föraren som körde precis före mig ramlade i den sekvensen och bröt benet. Han fick bäras av banan. Läskigt.

På kvällen blev det långbord och kräftor för de som hade med det. Själv hade jag inte koll på kräftläget men blev bjuden på god paj. Trevlig kväll. Det kunde man inte tro imorse när regnet vräkte ner och hade gjort så stor del av natten. Då kändes det mest som om jag ville åka hem men när solen kom och torkade det våta blev allt bra igen :)

Inga kommentarer: