22 januari 2017

Söndag

Började dagen med en lång sovmorgon. Sanning med modifikation. Hundarna är hungriga på morgonen så man måste gå upp och ge dem frukost för att få lite lugn och ro. Då kan man lika gärna släppa ut dem en stund på tomten också så de får kissa. Efter det kan man somna om och sova länge med gott samvete.

Skogspromenad. Varken sambon eller dottern vill hänga med så det blev bara jag och hundarna.

Gick med dottern på stan för att få en chans att umgås med henne innan det var dags att skjutsa henne till tåget.

Nosework-träning med hundarna. Mest med Elvira för hon är ju kurshunden. Tyvärr hade vi inte hunnit träna sedan förra tillfället i torsdags (det har varit lite körigt kan man säga), men hon var duktig och sökte fint ändå. Det är lite för svårt med bara doft än så länge så vi kompletterade med godbit. Bara vi får tid att träna ska hon nog fatta innebörden av själva doften också.

Så var jag tvungen att sätta mig vid datorn och skriva PM till tävlingen nästa helg. Det skulle ha varit gjort igår, men jag har verkligen inte hunnit med något extra de senaste dagarna. Nu ligger det i alla fall ute. Och så någon timme jobb. Ska till kund hela dagen imorgon och behövde fixa klart några saker innan.

Hade önskat att jag haft tid att bada och klippa Elvira. Sällan har hon varit ett sådant pälsmonster som hon är nu. Hade också velat bada Winna för att få bort löpdoften. Skulle gärna velat hinna med en hel del annat också, men tiden räcker inte till allt jag vill.

Inga kommentarer: