22 januari 2017

Lördag

Vilken jäkla start på dagen. Skulle åka till Väsby och tävla med Winna. Planen var att åka strax före kl 06 så jag hade satt klockan på 05.00. Trodde jag. Istället vaknade jag 05.50! Funderade lite på om jag skulle åka eller inte. Jag är knappast känd för att vara snabb på morgonen. Men snabb var jag. På med kläder, lite mascara och håret i en tofs. Fixade frukost att äta i bilen och rastade hundarna på tomten. 20 minuter senare satt jag i bilen. Svor över att jag inte hade tankat dagen innan så det var jag också tvungen att hinna med. Ville inte köra för fort för väglaget kändes aningens halt. Hann trots allt i tid till banvandringen.

Första hopploppet var en enkel, snabb bana. Winna joggade runt och kände på underlaget och var inte på topp. Nolla på hinder och tidsfel. Chanslösa. Andra hopploppet var lite klurigare och klart bättre för oss. Winna gick också mycket bättre. Tyvärr inte jag. Jag är så j...vla trött på mig själv när jag gör så korkade saker som att springa på fel sida om ett hinder. Jag såg till att Winna rundade ett hinder istället för att ta det rakt fram. Tredje sista hindret på banan. Jag ville bara gråta. Ännu mer när jag såg att det inte var så jättemånga nollor så vi kanske ändå kunde ha fått en pinne där. Åkte hem sjukt besviken på mig själv.

Väl hemma var det dags att fixa till mig inför nästa evenemang. 50-årsfest. Nej, just det, inte fest ;). Men 5o-årsfirande. God mat, och en jättetrevlig kväll.

Inga kommentarer: