11 januari 2017

Agilitykurs

Det var länge sedan kroppen kändes så trött och mör. Dagens agilitykurs för Lydia Bensson satte sina spår. Antagligen i kombination med förkylning och att jag är i usel kondition. Lite astma och allergi på det så kan ni kanske ana känslan av att inte få tillräckligt med luft när man springer. Men förutom det var det en superrolig dag :).

Jag la fokus på Arya. Hon har mått bra av att ha vilat några veckor. Kändes mera fokuserad på sin uppgift på något sätt. En del svåra saker fick vi nöta på en del innan hon förstod och andra saker föll lättare på plats. Som vanligt efter att ha gått kurs vill jag mera.

Winna och Elvira fick springa någon gång var. Trygga, fina flickorna. Det känns så bekvämt att springa med dem ❤.

Och så var det Zoe. Hennes matte har hälsporre och kan inte springa så jag fick hoppa in som stand in. Spännande att köra med räserråttan. Väl grundtränad och snabb är hon. Vi har inte sprungit tillsammans många gånger men hittade ganska snart en schysst förståelse för varandra. Hur kul som helst och som alltid lärorikt att få springa med någon annans hund.

Efter någon timmes paus var det dags för nyheter på noseworkfronten. Nu var det Elviras och Winnas tur att få jobba. Vi lär oss lite grand i taget och nu ska de få förståelse för själva doften de ska leta efter. Hittills har det bara varit godis de har sökt efter. Blir nog bra det där.

Efter att ha varit i hallen mellan 10-19 kände vi oss rätt nöjda både jag och hundarna.

Inga kommentarer: