6 juni 2016

Ulricehamn (Rångedala)

Hade kunnat tävla hela helgen om jag ville men det ville jag inte. Det fick räcka med idag. Gick upp kl 04. Det är det värsta med det där tävlandet. Sedan 2,5 timmes resa. Inte heller jättekul. Speciellt inte när man åker själv.

Men shit vilken bra tävling. Så himla bra ordnat. Inga problem att hålla koll, trots att jag sprang med tre hundar. Roliga, lite kluriga banor, love it. Perfekt väder, sol men svala vindar.

Tre lopp vardera med tre hundar. Ett nollat lopp med var och en (eller nja, Elvira fick lite tidsfel) och två diskade. Lika ska det vara. Synd bara att inte Elvira fick någon pinne för det fick sheltiesarna.

Måste verkligen säga att det är så himla kul att springa med Ajaj. Farten gör att kittlar lite extra i magen. Och den där grejen att jag inte har någon riktig koll på hur det ska bli. Synd bara att jag tappar honom ibland när jag inte tänker på att han gör annorlunda jämfört med mina tjejer. De vänder på en femöring medan han satsar allt på det hinder han först ser om jag slarvar minsta lilla :).

Känner mig nöjd och glad!

Inga kommentarer: