8 juni 2016

Leverans av något

Plötsligt imorse stod ett stort "skåp" levererat framför garageuppfarten. Jösses, tänkte jag, vilken galet snabb leverans av torkskåpet vi beställde i helgen.

Någon timme senare ringde det på dörren och tre hantverkare tittade in. Jag bad om ursäkt för att det stora paketet stod i vägen så de inte kunde köra upp bilen på uppfarten. Men det var inget problem för de var tydligen här för att bära in den nya pannan. Aha, det var inget torkskåp utan en värmepanna som hade levererats. Tyckte synd om hantverkarna när de skulle få in den i huset för den vägde hur mycket som helst.

Var på ultraljudsbehandling med båda hundarna. Winna måste hållas fräsch till SM och Elvira hade ont i ryggen efter gårdagens tävlande. Hoppas nu att de blir fit for fight igen.

Efter behandlingen var det ett par stycken som var och tränade. Återigen en skön sommarkväll och jag ville också vara med men hade ingen hund. Ringde sonen som kom med Arya. Så medan sambon, sonen och dottern åkte till golfbanan tillbringade jag min tid på agilitybanan. Alla nöjda och glada :)

Inga kommentarer: