2 juni 2016

Tråkig dag, i alla fall början på den

Jag är seg på morgnarna men brukar piggas upp av en lång dusch. Långa duschar har inte varit möjliga på ett tag då vi under renoveringen av tvättstugan och bytet av pannan har en minimal varmvattenberedare. Imorse var det definitivt inte aktuellt med någon lång dusch för det fanns inget varmvatten alls... Fan, rent ut sagt. Blötte i alla fall håret i det kalla vattnet och tvättade av mig lite hastigt. Vidrigt kallt.

Försökte se vad som var fel på varmvattenberedaren men hittade inget. Alltså inget varmvatten till sambon heller. Han hade åtminstone duschat igår kväll, lyckos honom. Nåja, han felsökte också och hittade felet. Kontakten var inte i! Hantverkaren hade visst glömt :). Bra, felet lätt åtgärdat och dottern får duscha varmt.

En annan tråkig sak på förmiddagen var ett besked om en skadad hund. Så trist. Dessutom otur för mig för det innebär att jag inte har något sällskap till Ulricehamn på måndag.

Inget sällskap har jag till Tierp heller om ett par veckor (pga jobb och pga skada) Tävlingslusten inte på topp. Halva det roliga är ju gemenskapen. Tur man ändå känner folk på plats.

Hoppas nu på en bättre eftermiddag/kväll!

Inga kommentarer: