31 maj 2016

Syskonkärlek?

Det här året går till historien som det året då mina barn började umgås med varandra på riktigt. Det började med att de åkte till Romme en dag i vintras för att åka skidor. Ja, alltså sonens flickvän och hennes lillebror var också med. Men de gjorde det tillsammans. Hade roligt tillsammans. Utan att några föräldrar var med och höll ihop evenemanget.

Nu har de tagit grönt kort båda två, eller egentligen alla fyra enligt ovan, och nu spelar de golf tillsammans. Häromdagen bara sonen och dottern. Idag de fyras gäng :). För dem är det kanske inget speciellt men det gör mig alldeles glad i hjärtat ❤️. Jag skulle tro att den där alldeles underbara flickvännen som sonen har, har stor påverkan på den här utvecklingen :).

Själv fick jag idag låna Arya och kunde då passa på att åka till klubben och träna med några andra vänner. Vi byggde en riktigt rolig klass 1-bana (de brukar ju inte alltid vara så jätteroliga).

Elvira fick börja springa och hon tyckte det var härligt att få sträcka ut lite. Arya var grymt duktig idag. Vi körde delar av banan och hon hade ett härligt tryck. Jag börjar tro på att hon ska bli en bra agilityhund framöver.

Det blev en härlig kväll på klubben. En sådan där som man väntar på och längtar till under hela vinterhalvåret. Jag önskar mig fler sådana!

Inga kommentarer: