18 juni 2016

Somnar med ett leende på läpparna

Äntligen har jag fått springa agility med MIN Winna. Min glada Winna. Min pigga Winna. Min Winna som är taggad och vill springa. Det känns som om det var länge sedan. Hon har varit seg och trött en lång period. Så länge att jag nästan har glömt bort hur det ska kännas. Jag är lycklig!

Förutsättningarna för den här agilitydagen har varit usla. Pia kunde inte följa med för hon blev tvungen att jobba. Tur att hon är snäll och lånar ut Ajaj. Stacy blev skadad för ett tag sedan. Hon är visserligen hyfsat ok nu men säkrar upp SM och avstod alltså från dagens tävling. Kvar var jag och Catharina och tre hundar.

SMHI lovade regn hela dagen, 3,5 timmes enkel resa. Behöver jag säga att vi inte var supertaggade. Igår velade vi om ifall vi skulle åka överhuvudtaget.

Men vi bestämde oss för att göra det. Och med facit i hand var det ett riktigt bra beslut. Vi har nollat nio av nio lopp, vunnit en klass, kommit tvåa i två klasser och tagit tre av tre möjliga SM-pinnar. Helt ofattbart faktiskt.

Visst regnade det en hel del, men planerna var riktigt bra och det kändes inte speciellt halt varken för oss eller hundarna. Klart mycket bättre än väntat det också.

Egentligen skulle jag ha stannat till imorgon och sprungit tre klass 3-lopp var med Ajaj och Winna, men där gick gränsen. Hade inte velat stanna, dyngsur och lite frusen som jag var, dyngsura hundar och så sova i bilen. Nope, det var väldigt skönt att åka hemåt istället.

Inga kommentarer: